22 Ağustos 2008 Cuma

JANSEN ÜRÜNLERİ TÜRKİYE’DE

JANSEN ÜRÜNLERİ TÜRKİYE’DE


Volkan Özdemir: “Ahşaba yönelik ürünler üretmek büyük tecrübe gerektirir. Türkiye temsilcisi olduğumuz Alman Jansen firması bu yıl 125. yılını kutluyor. Konusunda uzman bir kuruluş. Çavuşoğlu & Raykon Grubu da ahşap boya ve vernikleri satışı konusunda uzman bir grup. Durum böyle olunca pazar payımız sürekli artıyor.”


- Firmanız hakkında bilgi alabilir miyiz ?
- Çavuşoğlu & Raykon “farklı yaklaşım, global çözümler” felsefesi doğrultusunda Türk boya pazarına hizmet vermektedir. Müşteri odaklı pazarlama konsepti dahilinde farklılık yaratmaktadır. Bu farklılığımızı ürün paletimizde ve hizmet anlayışımızda görebilirsiniz. Alman iş ortağımız Maffert A.G./Almanya ile birlikte Türk piyasasına sunduğumuz Raykon markalı dekoratif boyalar piyasadaki mevcut kalitenin çok ötesinde bir kaliteye sahiptir. Farklı yaklaşımlarımızdan birisi olan DSSsystem (Direkt Tedarik Sitemi) sayesinde pek çok saygın mimar ve iç mimar büroları çok özel projelerinde Raykon Boya’yı ve yine bir Alman şirketi olan, ahşap boya ve verniklerinde, özel amaçlı efekt boyalarda uzman olan Jansen ürünlerini tercih etmektedir. Bu firmalarının yanısıra global çözümler anlayışımızın bir parçası olarak sprey boyalarda dünya lideri olan MOTIP – DUPLI firmasının Türkiye genel distribütörlüğünü ve mümessilliğini yapmaktayız. Her tür ihtiyaca cevap veren ve binlerce çeşitten oluşan sprey boya ürün paletimiz rakipsizdir.
Çavuşoğlu & Raykon grubu Türkiye sprey boya pazarında lider kuruluştur. İçerisinde bulunduğumuz kriz yıllarında dahi, Jansen ve Duplicolor markalı ürünlerimizde her yıl %30 - %40 arası bir büyüme kaydediyoruz.


- Ürünler Türkiye pazarına nasıl sunuluyor?
- Ürünlerimizi bayilik sistemi içersinde tüketiciye ulaştırıyoruz. Çavuşoğlu & Raykon Grubu’nun çok ayrıcalıklı bir bayi tabanı vardır. Çavuşoğlu Ailesi’nin yıllara dayanan boya tecrübesi neticesi çok seçkin kişi ve kurumlarla çalışılmaktadır. Türkiye’nin her yerinde grubumuzla çalışan bayiler o bölgenin veya yörenin daima saygın kişileri olmuşlardır. Diğer bir farklılığımız, kendi ürünlerimiz içerisinde rekabet yaratmamaktır. Özetle aynı yörede fazla bayilik verilerek bir netice alınamayacağına inanıyoruz. Fazla bayilik vermek yerine bayimizin işini geliştirmek için çaba harcıyoruz. Bunun yanısıra tüm yapı marketlerde ürünlerimizi bulabilirsiniz.


- Ahşap grubunda temsilcisi olduğunuz ürünlerle ilgili bilgi alabilir miyiz?
- Ahşaba yönelik ürünler üretmek büyük tecrübe gerektirir. Türkiye temsilcisi olduğumuz Alman Jansen firması bu yıl 125. yılını kutluyor. Konusunda uzman bir kuruluş. Çavuşoğlu & Raykon Grubu da ahşap boya ve vernikleri satışı konusunda uzman bir grup. Durum böyle olunca pazar payımız sürekli artıyor. Geçen yıl %40 üzerinde bir büyüme kaydettik. Ürünlerimiz gerçekten muadillerinin çok ötesinde bir kaliteye sahip. Tatbikat ve uygulama koşullarına uyulduğunda 5 yıl bakım gerektirmiyor. Ayrıca çevre ve insan sağlığına fevkalade duyarlı. Tüm ürünler doğal olarak Avrupa Birliği kalite ve insan sağlığı normlarına göre üretilmekte olup defalarca kalite kontrolünden geçmektedir. Bu konuda iddialıyız. Çünkü kalite standartlarımız çok yüksek.


- Ürünlerinizin fiyat konumlaması hakkında bilgi verir misiniz?
- İlk baktığınızda bazı ürünlerimiz ucuz, bazıları pahalı gibi duruyor. Dekoratif inşaat boyalarında ürünlerimizi Almanya’dan ithal ediyor olmamıza rağmen fiyatları yerli üreticilerinkinden düşük. Bunun sebebi çok basit. Dekoratif inşaat boyaları bir volüm işidir. Çok büyük tonajlarda üretim yapmanız gerekir. Ortağımız Meffert A.G. fabrikaları 160 bin ton/yıl dekoratif boya üretmektedir. Bu neredeyse Türkiye’nin bir yıllık toplam tüketiminin %70-80’idir. Hal böyle olunca çok uygun fiyatlara mal üretilmektedir. Ahşap boya ve verniklerine gelince durum biraz farklılaşıyor. Diğer ithal ürünlerle mukayese edildiğinde bizim fiyatlarımız çok makul. Yerli üretimle mukayese ettiğinizde ise pahalı gözüküyor. Aslında yine ucuz. Yerli bir ahşap verniğinin ömrü bir sezondur. Bizim ise 4-5 yıl. Maalesef ithal ve yerli ürünlerin bir çoğu, çok ucuz UV ışınlarına dayanıksız pigmentler kullanmakta ve pek çoğu kanserojen maddeler içermekte. Tüm bu faktörleri göz önüne aldığınızda biz çok ucuz kalıyoruz. Tabi bir de ürünün kapladığı m2 alanı var. Konuya bu açıdan yaklaştığımızda yine çok ekonomik ürünleri piyasaya arz ettiğimize inanıyoruz. Ne yazık ki bu farklılıkları algılayabilen tüketici sayısı şimdilik az. Ancak her gün artıyor.


- “Su bazlı ahşap koruyucu ürünlerin insan sağlığına zararsız ürünler olduğu, solvent bazlı ürünlerde ise insan sağlığına zarar vermesin diye uygulamacıların maske takmak zorunda kaldıkları, bunun da insan sağlığı ile örtüşmediği” şeklinde söylemler var. Bu konuda bir değerlendirme yapar mısınız?
- Solvent bazlı ürünler çevre sağlığına daha zararlıdır, bu doğru. Özellikle dış mekanlarda kullanılacak ahşap verniklerinde solvent bazlı tercih edilmekte. Sebebi teknoloji. Su bazlı ürün teknolojisi henüz dış hava koşullarına yeterli mukavemeti gösteremiyor. Ancak Avrupa Birliği Normları buharlaşan ve atmosfere karışan solventlere bir tehdit getirdi. VOC oranı düşük olmalı. Yani buharlaşan solvent oranı düşük olmalı ve bizim ürünlerimiz böyle. Diğer bir faktör ise tamamen kansorejen olan kurşun maddesi. Bizim ürünlerimizin hiç biri kurşun ihtiva etmemekte. Su bazlılar üzerine yoğun bir çalışma var. Çok kısa bir gelecekte tüm ürünler su bazlıya dönüşecek.
İç mekanlarda kullanılan ahşap ürünlerde su bazlı teknoloji çok ileride; örneğin parke vernikleri. Şu anda solvent bazlı parke verniği kullanmanın hiçbir avantajı yok. Su bazlı parke vernikleri daha iyi ve iç mekanda insanların yaşadığını unutmamak lazım. Biz şirket olarak her dalda teknolojinin en iyisini ve en yenisini Türkiye’ye sunuyoruz. Bunu bir görev biliyor ve elimizden geldiğince anlatmaya çalışıyoruz.


- Türkiye’deki ithal ahşap koruyucu ürünlerin pazar payı hakkında bilgi verebilir misiniz?
- Pazarı bilinçli tüketiciler ve bilinçsiz tüketiciler olarak ikiye ayırmak gerekir. Biz A pazarına hitap ediyoruz. Zaten ithal ürünlerin pek çoğu bu segmente hitap ediyor. Bu segment toplam tüketimin %20’si kadar, fakat bilinçlenme ve ahşaba duyulan sevgi ve saygı arttıkça bu segment büyüyor.

Hiç yorum yok: