22 Ağustos 2008 Cuma

LAMİNE PARKEDE YENİ BİR MARKA: TE PARKE

LAMİNE PARKEDE YENİ BİR MARKA: TE PARKE


Tepe Kapı, lamine parke üretiminde de iddialı. Kadir Uyumaz: “Şu andaki kararımız parke pazarına iki yönde girmek. Biri, bayilik sistemi kurmak şeklinde. Bu konuda daha önceki çalışmalarımız vardı ama şimdi çok geniş ve yaygın bir bayi ağı kurmak istiyoruz. Kaliteli, standart ölçülerde ve uygun fiyatlarla marketlere girmek istiyoruz. Şu anda öncelikle marketlerde yerli üretim, lamine parke çok az.”


- Öncelikle okuyucularımıza sizi tanıtmak istiyoruz.
- Ben 1956 İzmir doğumluyum. Aslında bu mesleğe, eğitim olarak başlangıcım 15 yaşlarına dayanır. O zamanki adıyla “Sanat Enstitüleri”, şimdiki adıyla “Meslek Liseleri”, Ağaç İşleri Bölümü’ne girdim.Sanat Enstitüsü’nde 3 yıl okuduktan sonra, hayatımda hiç olmayan ahşabıo kadar sevmiştim ki, hızımı alamadım ve üniversitede aynı şekilde 5 yıl Hacettepe Üniversitesi Ağaç İşleri Endüstri Mühendisliği Bölümü’nü bitirdim. 1979 yılında mezun olduktan sonra 1980 yılındaTek Ağaç’ta çalışmaya başladım. 1987 yılında Tepe’ye geldim. Sırasıyla üretim müdürlüğü ve teknik müdürlük görevlerini yürüttükten sonra 1995 yılında yaklaşık 5-6 ay kadar Amerika’da eğitim aldım. Daha sonra Tepe Kapı Doğrama A.Ş. ‘de Genel Müdür Yardımcısı ve 1996 yılı sonundan itibaren de Genel Müdür olarak görevimi sürdürmekteyim. 1979’dan bu yana, 22 yıldır özel sektörde aralıksız çalışıyorum. Bu arada çalışma esnasında master programına devam ettim ve bundan 3 yıl önce tezimi verdim.


- Tez konusu neydi?
- O zamanlar Türkiye’nin yabancı olduğu bir konuydu. Acid Curing verniklerle Ultra Viole verniklerin kıyaslanması idi. Özelliklebunların sararması ve yüzey aşınmalarının kıyaslanmasıydı.

- Kapı doğrama şirketin adı ama şimdi parke de var.
- 3-4 yıl kadar önce parke imalatı yapan bir fabrikamız vardı. Bu fabrikayı Tepe Kapı Doğrama ile birleştirdik ve yeni makine yatırımları ile kapasiteyi arttırdık. Şöyle söyleyebiliriz; 2000 yılının sonunda Tepe Kapı Doğrama olarak parkeye başladık. Bu aralar yeni makinelerimizin kurulması da tamamlandı, artık devam edecek.

- Parke konusunda geliştirdiğiniz bir pazar stratejisi
var mı?

- Şu andaki kararımız parke pazarına iki yönde girmek. Biri, bayilik sistemi kurmak şeklinde. Bu konuda daha önceki çalışmalarımız vardı ama şimdi çok geniş ve yaygın bir bayi ağı kurmak istiyoruz. Kaliteli, standart ölçülerde ve uygun fiyatlarla marketlere girmek istiyoruz. Şu anda öncelikle marketlerde yerli üretim, lamine parke çok az. Tabi fiyat olarak, belki laminat parkeyle rekabet edemiyeceğiz ama aradaki küçük fark, ahşabı tercih ettirecektir. İkinci olarak da projeli işler olacak. Kapı doğrama olarak projeli işler satışımızda önemli bir yer tutuyor. Buna bir de parkeyi ilave etmek istiyoruz.

- Üretim kapasitesi ne olacak?
- Parkedeki üretim kapasitemiz şu an aylık 10.000m2 yani yıllık 120.000 m2 civarında.

- Bunu değiştirmek mümkün müdür teknik olarak?
- Tabii, özellikle dolgu parke diye tabir ettiğimiz lamine parke için rakamımız bu. HDF parkede bu rakam15.000 m2 üzerine çıkar. Şu anda belli bir kapasiteyle pazara girmeyi düşünüyoruz. Az önce bassettiğim pazarlama ağımızı kurmaya çalışıyoruz. “Te Parke“nin piyasada pazar payını arttırmak en büyük hedefimiz.

- Parkeyle ilgili olarak toplu satışlara bakışınız nasıl? Yani bir inşaat firması ya da projeler sizden direkt alım yapabilecek mi?
- Tabi ki. Şu anda İstanbul’da yükümlülüğümüz altında bir proje var. Buraya makinelerimizi taşıdıktan sonra ilk aldığımız proje bu. 45.000 m2 üzerinde parke yaptık. Tabii bu projede tüm ahşap işleri beraber çalışıldı.Kapısı, parkesi, doğraması, kısaca tüm ahşap işleri diyebiliriz.

- Bu sizin için önemli bir avantaj olmalı. Tek bir firmayla çalışıyorlar. Kapısını, parkesini, genel doğramasını tek bir firmaya teslim ediyorlar ki bu da bir güvence müşteri için. Yanlızca parke üreten bir firma olsaydınız, böyle bir avantajınız olmayabilirdi
- Doğru, bu bizim için bir avantaj. Ahşap işlerini düşününce o kadar çok konu var ki. Parke, kapı, mutfak, dolaplar, doğramalar. Her ürün için ayrı bir uğraş vermek, ayrı firmalarla görüşmek, ayrı programlar yapmak gerekiyor. Oysaki tek bir firmayla çalışmak, hem fiyat açısından, hem de program ve organizasyon açısından çok daha cazip müşteriler için. Tepe’nin kuruluşları, bir inşaatta her şeyi karşılayabilecek şekilde düşünülmüş ve kurulmuştur. Bir inşaatta, betopan, alçıpan, kapı doğrama, mobilya gibi kullanılacak her türlü malzeme üretilmekte grup bünyesinde.


- Kapıda üretim kapasiteniz nedir? Ya da genel kapı pazarındaki konumunuz nedir?
- Her gün ortalama 3 kamyon mal yüklüyoruz. Ambalaj bölümünde her gün 700 kapı gönderiyoruz. Bu 650 olur, ortalama 700 kapıdır. Gerçekleşen fiili kapasitemiz günde 700 kapıdır.


Ekonomik krizin etkisi nasıl oldu?
- Kasım 2000 ve Şubat 2001’de yaşanan ekonomik krizin inşaat sektörüne olumsuz etkileri olmuştur. Devlet İstatistik Enstitüsü’nün yılın ilk çeyreğine ilişkin inşaat istatistiklerine göre, inşaat ruhsatı alınan daire sayısı %9.1 oranında azalmıştır. Türkiye’de konutların %15-20’isi müstakil ev olarak yapılmaktadır. Yaşadığımız krizin müstakil ev inşaatını pek fazla etkilemediği ve yılın ilk çeyreğinde müstakil evlerde alınan inşaat ruhsatı sayısının geçen yılın aynı döneminde göre %15.6 oranında arttığı görülmektedir.Dolayısı ile konut inşaatındaki gerileme, çok katlı konutların yapımının azalmasından kaynaklanmaktadır. Yılın ilk çeyreğinde çok katlı konutlarda yer alan daireler için alınan inşaat ruhsatı sayısı %13.7 oranında azalmıştır.

Bu verilerden anlaşıldığı gibi inşaat sektöründeki çok katlı konutların yapımına yönelik bu gerileme sektörümüzü de olumsuz şekildeetkilemiştir. Bunun sonucu olarak pazar özellikle 2001 yılı ilk altı ayında canlılığını kaybetmiştir. Kapı doğrama pazarının yeniden canlanması inşaat sektörünün büyümesine ve özellikle çok katlı konutların yapımının artmasına bağlıdır. Bütün olumsuzluklara rağmen Tepe Kapı Doğrama A.Ş.’nin pazar içindeki payı 2001 yılı ilk altı ayı için geçen yılın aynı dönemine oranla %40’a varan ciddi bir artış göstermiştir. Toplu Konut İderesi’nin deprem konutları yapımının %55’lik kısmı yükümlülüğümüz altında üretilmiş ve teslimat tarihinden önce teslim edilmiştir. Genel pazarlama ve satış stratejimiz, kaliteden ödün vermeden uygun satış fiyatları, zamanında teslimat ve satış sonrası hizmetlerde müşteri ilişkilerini canlı tutmak ve müşteri memnuniyeti sağlamaktır. Sektörümüzde, kaliteli, uygun fiyatlı, teknolojik gelişme ile eş zamanlı ürün üreten işletme sayısının, pazar payı düşünüldüğünde yetersiz olması nedeni ile, pazarlama ve tanıtım çalışmalarımız, pazar payımızı belirleyici stratejik etkinlikler olarak değerlendirilmektedir. Kapı doğrama sektöründe TSE, ISO 9001 belgesine sahip tek üretici olan firmamız, kalite yönetim sistemimiz ve bir kültür haline gelen kalite anlayışımız sayesinde pazar payını arttırmaya devam edecektir.

-Bu konuda Türkiye’de kaç firma var?
İki elin parmakları kadar firma zor vardır. Özellikle son dönemde bu sayı daha da azalmıştır. Kapanan firmalar oldu maalesef.

Hiç yorum yok: